Honda XRV Forum banner

Uważaj na katastrofalne awarie klocków hamulcowych EBC

28K views 51 replies 28 participants last post by  AF1  
#1 ·
Naprawdę nienawidzę teraz klocków EBC. Zobaczcie, co znalazłem, kiedy zdemontowałem tylne koło, aby założyć nową oponę:


Image

To już drugi zestaw klocków EBC, w którym doświadczyłem rozpadu. Ostatni zestaw był w małej Hondzie CB-1, gdzie cały materiał klocków całkowicie oddzielił się od podkładu i po prostu wypadł z zacisku.

Najwyraźniej EBC udziela tylko ograniczonej gwarancji na swoje klocki. Cytując ich stronę:

Klocki hamulcowe motocyklowe Gwarancja EBC Brakes obejmuje tylko wady materiałowe lub wykonawcze. Gwarancja dotyczy tylko wymiany podobnego produktu lub zwrotu wartości zakupu z wyłączeniem wszystkich kosztów robocizny i dodatkowych, takich jak odbiór, montaż, niedogodności, zakup produktów innych producentów i jest ważna przez okres sześciu miesięcy od daty zakupu lub 5000 mil użytkowania na autostradzie. Wymagany będzie dowód przebiegu. Gwarancja jest nieważna, jeśli produkt jest używany do taksówek/samochodów do wynajmu, wyścigów, jazdy na torze lub jakiejkolwiek innej formy rywalizacji. Nie ma absolutnie żadnej gwarancji na żaden produkt EBC do użytku wyścigowego. Gwarancja nie obejmuje hałasu hamulców ani normalnego zużycia. Niektóre układy klocków hamulcowych powodują szybsze zużycie klocków niż inne. Kierowcy muszą sami ocenić wydajność i trwałość produktów EBC Brakes, jeśli jakikolwiek produkt EBC ma być używany w wyścigach.
A więc gwarantują tylko, że pozostaną w jednym kawałku przez 6 miesięcy lub 5000 mil. Potem, jeśli się rozpadną i cię zabiją, to nie ich problem. Nie będę ich już używał. Jest wystarczająco dużo innych użytkowników dróg, którzy próbują nas zabić, bez udziału tandetnych dostawców klocków z rynku wtórnego.

Bardzo słabo!

Jeśli używasz klocków EBC - sprawdzaj je regularnie pod kątem mikropęknięć i oznak odchodzenia materiału ciernego od płyty nośnej. W razie wątpliwości wymień je.
 
#9 ·
Stary, to nic! Zostało jeszcze trochę materiału ciernego FFS ;)

Miałem tak, że się rozpadły i została tylko płyta nośna. O dziwo hamulce nadal działały całkiem dobrze, ale powinieneś był usłyszeć ten hałas :eek:

Zła wiadomość jest taka, że przydarzyło mi się to z 3 różnymi markami klocków: EBC, Carbone Lorraine (sp?) i jeszcze jedną, której nie pamiętam. Jeżdżę od ponad 20 lat i zdarzyło mi się to w ciągu ostatnich 5 lat, co prawdopodobnie stanowi tylko około 10% mojego całkowitego przebiegu. Może to wynikać z tego, że moje klocki hamulcowe mają tendencję do starzenia się, zanim się zużyją, podczas gdy kiedyś wymieniałem 1-2 komplety rocznie. Albo ma to związek z nowoczesną produkcją. Być może UE zakazała wszystkich klejów, które faktycznie się trzymają, czy coś?

gwarantują je tylko przez 6 miesięcy lub 5000 mil. Potem, jeśli się rozpadną i cię zabiją, to nie ich problem
Warunki i zasady nie mają tak naprawdę znaczenia w przypadkach, w których występuje wada, co do której można argumentować, że sprawia, że produkt jest niezdatny do celu, dla którego został sprzedany? Musiałbyś zapytać prawnika, jeśli naprawdę chcesz wiedzieć, ale jestem prawie pewien, że prawa ustawowe itp. unieważniają wszelkie drobne druki, które ktoś umieszcza na produkcie...

Myślę, że zależy to od tego, czy sąd zaakceptowałby, że elementy hamulcowe sprzedawane do normalnego pojazdu drogowego nadają się do tego celu, jeśli rozpadły się po powiedzmy 5100 milach lub 7 miesiącach normalnego użytkowania. Może być inaczej, jeśli istnieją dowody na złą konserwację lub nadużycia, ale EBC musiałoby wykazać, że było to bardziej prawdopodobną przyczyną awarii niż wada klocków.

Oczywiście możesz uznać, że nie warto pozywać EBC do sądu ds. drobnych roszczeń, aby otrzymać nowy zestaw klocków EBC za darmo. Ale gdybyś miał wypadek i można by go przypisać awarii klocków, nie sądzę, aby miało to wpływ na twoją sprawę.
 
#12 ·
Naprawdę nienawidzę teraz klocków EBC. Zobacz, co znalazłem, kiedy zdemontowałem tylne koło, aby założyć nową oponę:


Image


To drugi zestaw klocków EBC, w którym doświadczyłem, że się rozpadły. Ostatni zestaw był w małej Hondzie CB-1, gdzie cały materiał klocka całkowicie oddzielił się od podkładu i po prostu wypadł z zacisku.

Najwyraźniej EBC udziela tylko ograniczonej gwarancji na swoje klocki. Cytując ich stronę:




Zatem gwarantują, że pozostaną w jednym kawałku przez 6 miesięcy lub 5000 mil. Potem, jeśli się rozpadną i cię zabiją, to nie ich problem. Nie będę ich już używał. Jest wystarczająco dużo innych użytkowników dróg, którzy próbują nas zabić, bez tandetnych dostawców klocków z rynku wtórnego, którzy w tym uczestniczą.

Bardzo słabo!

Jeśli używasz klocków EBC - sprawdzaj je regularnie pod kątem mikropęknięć i oznak odchodzenia materiału ciernego od płyty nośnej. W razie wątpliwości wymień je.

Założyłem EBC na przednie tarcze mojego varadero kilka lat temu i mocno zarysowały tarcze. Wymieniłem je na oryginalne klocki Hondy i od tego czasu nie mam żadnych problemów. Będę używał tylko oryginalnych części zamiennych, ponieważ cena zwykle się nie różni, a są one dopuszczone do użytku przez producenta
 
#13 ·
Kiedy po raz pierwszy dostałem mojego AT, miał tarcze EBC, ale oryginalne klocki. Na szczęście nie używam hamulców zbyt często, ale połączenie było całkowicie niedopasowane i słabe, zwłaszcza na mokrej nawierzchni.

Teraz mam tarcze Hondy i różnica jest ogromna, teraz mam hamulce, wciąż nie używam ich zbyt często, ale miło wiedzieć, że są, jeśli ich potrzebuję
 
#14 ·
Kiedy po raz pierwszy dostałem mojego AT, miał tarcze EBC, ale oryginalne klocki. Na szczęście nie używam hamulców tak często, ale połączenie było całkowicie niedopasowane i słabe, zwłaszcza na mokrej nawierzchni.

Teraz mam tarcze Hondy i różnica jest ogromna, teraz mam hamulce, chociaż nadal nie używam ich tak często, ale dobrze wiedzieć, że są, jeśli ich potrzebuję
Zamontowałem przednie tarcze EBC i klocki zalecane przez EBC. Natychmiastowy ABS w każdych mokrych warunkach powyżej drobnej mżawki (zabawa na autostradzie). W przyszłości będę trzymał się oryginalnych tarcz i klocków Hondy, nawet jeśli tarcze wytrzymają tylko tak długo, jak pompy paliwa, zanim się wypaczą.
 
#15 ·
Gdzieś kilka lat temu czytałem, że uniwersytet w koloniach prowadził badania nad doniesieniami, że efekt pulsacji z ABS powoduje kruszenie się materiału ciernego na klockach. Możliwe, przypuszczam? Ale ABS (miejmy nadzieję!) nie włącza się zbyt często, jeśli w ogóle.
 
#17 ·
Gdzieś kilka lat temu czytałem, że uniwersytet w koloniach prowadził badania nad doniesieniami, że efekt pulsacyjny z ABS kruszył materiał cierny na klockach.
możliwe, przypuszczam? ale ABS (miejmy nadzieję!) nie włącza się zbyt często, jeśli w ogóle
Wszystkie awarie, o których słyszałem, dotyczyły jak dotąd maszyn bez ABS, więc nie sądzę, żeby to był problem. Jeśli chodzi o mnie, to wadliwa produkcja powoduje, że klocki nie nadają się do celu.
 
#19 ·
Kiepsko - właśnie kupiłem nowe tylne klocki EBC dzisiaj po południu :mad:

Ok, dość o tych kiepskich klockach - co wszyscy poleciliby w zamian? Które klocki aftermarket są uważane za najlepsze?
 
#22 ·
Kiepsko - właśnie kupiłem nowe tylne klocki EBC dzisiaj po południu :mad:

Ok, dość o tych kiepskich klockach - co każdy by polecił zamiast tego? Które klocki aftermarket są uważane za najlepsze?
Użyłbym Honda Genuine. Stanowią one dobry kompromis między siłą hamowania a żywotnością tarczy i, co ważniejsze, wydają się nie cierpieć z powodu tych samych problemów z rozpadaniem się.

Teraz jestem pewien, że znajdą się inni, którzy powiedzą, że EBC jest w porządku i że klocki innych producentów zawiodły u nich, ale dla mnie EBC to jedyne, które to zrobiły w moich motocyklach i z tego powodu odpadam (przepraszam, za dużo Harry'ego i Paula).
 
#25 ·
Miałem jeden zestaw klocków ebc na przednim hamulcu dommie, starły się do gołego metalu w niecałe 2000 mil. Niezadowolony.

Od tego czasu używałem klocków Lucas i Ferodo.

Lubię lucasy, dobre wyczucie i siła hamowania, przyzwoita żywotność (10 tys. mil)... Minusem jest to, że musiałem wymienić około 1 tarczy hamulcowej (www.braking.com @ 100 euro) na 2 zestawy klocków. ;-)

Ferodo jest w tej chwili w środku, podobne odczucia, nie mam pojęcia o żywotności na dommie, ponieważ to mój pierwszy zestaw.

Używałem również ferodo, kiedy zmieniłem tarczę na 320 mm w GS. Były tam przez 25000 km i zostały wymienione (na lucas), ponieważ tarcza się wypaczyła. Nie były jeszcze zużyte.
 
#27 ·
Przód był Ferodo i było w porządku. Tył był EBC, chociaż na paragonie Fowlups było napisane "Nissan":D - więc spodziewam się, że mieli tylko EBC w magazynie w tamtym czasie i nie zaktualizowali swojego systemu magazynowego.

To nie było żadnym problemem, ponieważ miałem zapasowy zestaw klocków hamulcowych dzięki Wemoto, więc po prostu je założyłem. Są to klocki Kyoto (okazyjne) i na razie wystarczą. Mówiąc to, hamują znacznie lepiej niż te marne EBC.
 
G
#28 ·
Cześć, chłopaki, nazywam się Andy, jestem właścicielem EBC Brakes, które nawiasem mówiąc są produkowane właśnie tam w Bristolu, gdzie ten wątek się rozpoczął.

Nie ma żadnego usprawiedliwienia dla awarii klocka hamulcowego w katastrofalny sposób, ale chcę tu powiedzieć kilka rzeczy. To może być nasza wina lub nie. Widzimy tu jednak, że odrywa się część klocka, a nie całkowita awaria pary lub wypadek, dzięki Bogu, który się wydarzył.

Po pierwsze, jeśli jakikolwiek produkt w życiu zawodzi, nie tylko narzekaj na to, skontaktuj się z dostawcami lub producentem i daj im szansę, aby coś z tym zrobili, a oni mogą się tego nauczyć. Nie mamy żadnych danych kontaktowych od Ciebie, Alan, nawet jeśli kupiłeś używany rower z naszymi klockami.

Jeśli te wadliwe klocki to faktycznie EBC, to na zdjęciu odłączyła się tylko część jednego klocka. Może być kilka powodów, z których najważniejszy z mojego punktu widzenia to to, co nazywamy odspojeniem korozyjnym. Kiedy przejąłem EBC w 2002 roku, była to jedna z rzeczy, którą zbadałem i po pewnej pracy z Lotus Cars opracowaliśmy rozwiązanie, aby temu zapobiec w samochodach i motocyklach. To rozwiązanie jest teraz obecne we wszystkich naszych klockach i wyprodukowaliśmy 32 miliony zestawów od czasu przejęcia fabryki. Jako największy na świecie producent klocków aftermarketowych, zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności i zajęliśmy się i zajmiemy się każdym problemem, który widzimy,

Istnieją inne powody, dla których klocek taki jak ten może zawieść i aby sprawdzić, czy były one zaangażowane, potrzebowałbym klocków, aby przeprowadzić kilka testów. Z przyjemnością to zrobię z każdym uszkodzonym klockiem, jeśli wyślesz je do mnie na adres

Andy Freeman
EBC Buildings
Countess Road
Northampton
NN5 7EA

Te inne przyczyny uboczne wystąpiłyby u każdego producenta.

Zauważam w tym wątku, że ludzie mówią o klockach EBC Green, które wyprodukowaliśmy kilka lat temu dla rowerów. Nie produkujemy zielonych klocków do motocykli od dawna przed przejęciem fabryki w 2002 roku, więc każdy, kto znalazł zestaw tych klocków, dostał naprawdę stary towar.

To forum spełniło użyteczny cel, zwracając na to moją uwagę, ale dalsze wyrażenia, takie jak EBC to gówno lub poxy, są nieco niesprawiedliwe, biorąc pod uwagę miliony szczęśliwych motocyklistów, których mamy na całym świecie. Szacujemy, że ponad 90% naszej działalności to powtórne zakupy, nie może być tak źle.

Ostatni komentarz. Hamulce są bardzo ważną częścią Twojego motocykla i muszą być serwisowane jak łańcuch. Zdejmij klocki raz w roku i sprawdź je oraz zaciski i sworznie ślizgowe i ponownie je zamontuj, na naszej stronie internetowej znajduje się zapowiedź bardzo przydatnej płyty DVD, która pokazuje, jak to zrobić, co prawda sprzedajemy ją, ale jest ona bezpłatna przy zakupie niektórych produktów EBC z naszej sieci sprzedawców. Chodzi o to, żeby nie tylko zakładać klocki i zapominać o nich, gdy jeździsz w deszczu, czasem w błocie, a nawet w soli i regularnie parkujesz motocykl na zewnątrz przez wiele tygodni w mokrych warunkach, ponieważ korozja, zablokowanie tłoka i suwaka oraz zgięte sworznie klocków to rzeczy, które spowodują, że klocek się przyklei, prowadząc do zgięcia płyty tylnej, co może spowodować wyskoczenie krążka ciernego z dowolnych klocków. Przy tym corocznym demontażu klocków należy sprawdzić klocki pod kątem płaskości płyty i sprawdzić krawędzie pod kątem mikropęknięć, które sprzyjają podnoszeniu krawędzi, a jeśli zostaną zauważone, klocki należy wymienić.

Link znajduje się tutaj EBC Brakes - Instrukcja montażu i INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA dla hamulców motocyklowych EBC

Sam jestem motocyklistą z wieloletnim doświadczeniem, chłopaki, a nie jakimś facetem siedzącym w biurze i zgarniającym kasę od niczego niepodejrzewających motocyklistów, rozumiem potrzeby tego rynku, rozumiem motocykle i ich hamulce i sprostam wyzwaniom ich potrzeb.

Bezpiecznej jazdy dla wszystkich

Andy Freeman
 
#29 ·
Cześć Ludzie, nazywam się Andy, jestem właścicielem EBC Brakes, które nawiasem mówiąc są produkowane właśnie tam w Bristolu, gdzie ten wątek się rozpoczął.

Bezpiecznej jazdy dla wszystkich

Andy Freeman
Dzięki za naprawdę pouczający post Andy. Jestem pewien, że wszyscy od czasu do czasu pomijamy systemy hamulcowe, ale naprawdę wydaje się, że nie ma żadnego usprawiedliwienia dla tego rodzaju katastrofalnej awarii. Ja osobiście z pewnością będę zainteresowany dowiedzeniem się, czy przyczyny tych zgłoszonych awarii w Twoich produktach zostały rozwiązane. Prosimy o informowanie nas o swoich ustaleniach.

Jeśli to kwestia starszych zapasów, które mogły być podatne na odklejanie się, warto poinformować nas, jak zidentyfikować elementy wykonane w nowszych procesach, o których wspominasz.

Zdaję sobie sprawę, że głównym powodem dołączenia do forum było udzielenie oficjalnej odpowiedzi na opublikowane wydarzenia, ale proszę, zostań. Niezwykle przydatne i obopólnie korzystne będzie posiadanie eksperta od hamulców w naszym gronie.
 
G
#30 ·
Dzięki Boris, dla mnie to talerze na patykach, widzę problem, rozwiązuję go i przechodzę do następnego talerza.

Poczekajmy, aby zobaczyć, ile zwróconych części przyjdzie, możemy zobaczyć na nich kod partii, a jeśli wydaje się, że istnieje jakiś wzór, oczywiście odpowiemy.

Muszę zobaczyć jak najwięcej zwróconych podejrzanych części, które członkowie mogą znaleźć, aby podjąć dobrą decyzję, i jak powiedziałem, nie mieliśmy ŻADNYCH zwrotów ani wskazania, że problem jest inny niż losowy.

Jeśli jest losowy, zaktualizujemy naszą stronę internetową i katalogi, aby ostrzec, ale oczywiście serwisowanie pojazdu i tak nie jest tylko odpowiedzialnością EBC i to nie tylko organiczne klocki, jak widać, w tym wątku wspomniano również o innych spiekanych markach hamulców jako odklejeniach, a jeśli spojrzysz na naszą stronę internetową za pomocą tego linku

EBC Extreme Pro™ Klocki hamulcowe | EBC Brakes

zobaczysz, że spotkaliśmy się z tym z klockami INNYCH osób i opracowaliśmy globalne rozwiązanie, więc zarówno spiekane, jak i organiczne klocki cierpią z powodu ugięcia płyty tylnej, co powoduje odklejanie się klocków z różnych powodów, co zdarza się również często w przemyśle motoryzacyjnym ze wszystkimi markami klocków.

Aktualizuję naszą stronę internetową właśnie teraz, ale bardzo chciałbym odzyskać jakieś próbki uszkodzone lub z podniesionymi krawędziami, jeśli ktoś je ma, abyśmy mogli je odpowiednio zbadać.

Pozdrawiam Boris i wszystkich
Andy F
 
#31 ·
Dzięki Andy.

Nie jest to bezpośrednio związane z tym wątkiem (ani nawet klockami EBC w ogóle), ponieważ dany motocykl nie ma ABS-u, ale widziałem spekulacje, że systemy ABS mogą wywierać nienormalne obciążenia na połączenie ze względu na impulsowy charakter sił, a normalne (nie OEM) klocki nie są do tego zadania przystosowane.

Więc, chociaż zaciski są często takie same, czy możesz założyć swój ekspercki kapelusz i powiedzieć nam, czy istnieje różnica między klockami przeznaczonymi do systemów ABS i non ABS?
 
G
#32 ·
Z przyjemnością zorganizuję wycieczkę po fabryce w Bristolu, aby pokazać Państwu, jak wiele wysiłku wkładamy w jakość okładzin. Wiem, że dla Ciebie, Boris, może to być trochę przejażdżka na thumperze, ale Alan i wszyscy inni motocykliści w zasięgu Bristolu będą mile widziani (do około 20-30 osób, co jest bezpieczną grupą do obsłużenia ze względu na ograniczenia HS, ponieważ byłaby to WYCIECZKA NA ŻYWO, gdy operatorzy pracują) ....... zapiszmy ludzi, a ja to zorganizuję.

Chętni ????
 
#34 ·
Z przyjemnością zorganizuję wycieczkę po fabryce w Bristolu, aby pokazać Państwu, jak wiele wysiłku wkładamy w jakość klocków hamulcowych. Wiem, że dla Ciebie, Boris, może to być trochę jazdy na thumperze, ale Alan i wszyscy inni motocykliści w zasięgu Bristolu będą mile widziani (do powiedzmy 20-30, co jest bezpieczną grupą do obsłużenia ze względu na ograniczenia HS, ponieważ byłaby to wycieczka NA ŻYWO, gdy operatorzy pracują) ....... zapiszmy ludzi, a ja to zorganizuję.

Ktoś chętny ?????
jestem za :p

unikałem EBC, ponieważ słyszałem, że są do bani

ale chciałbym świeżego spojrzenia na EBC :thumbright:
 
#36 ·
Jestem pewien, że mówię w imieniu wielu, kiedy mówię 'czapki z głów przed tym człowiekiem' :thumb: za jego proaktywność i zamieszczanie tutaj postów. Dobra robota, człowieku. :thumb: To miło, gdy ludzie wychodzą zza lady. To sprawia, że wiele problemów można rozwiązać za pomocą odrobiny komunikacji i bardzo ważnych informacji dotyczących problemu.

Miałem dwa zestawy (jeden prawie nowy i jeden nowy z opakowania), które całkowicie zawiodły z tyłu transalpa około 3 lata temu. Jeden po drugim. Oba ze sklepu w Sheffield, który je oba należycie wymienił. Drugi zestaw z inną marką (nie pamiętam jaką). Później zapytałem, czy coś z tego wynikło, ponieważ martwiłem się o awarię partii i innych użytkowników, ponieważ drugi zestaw prawie posadził mnie na tyłku.

Może być tak, że tak jak w moim przypadku, załamanie komunikacji leży gdzieś pomiędzy klientem-sklepem-przedstawicielem-tobą.

Powiedziano mi, że zostały przekazane dalej, ale nie podlegają gwarancji i 'nieważne'. :rolleyes::confused: Nie drążyłem tematu, a sklep pokrył za nie rachunek.:rolleyes:
 
#37 ·
Cześć Andy.
Bardzo dobrze, że to zrobiłeś.
Nadaje osobistą twarz bezosobowej organizacji. Nie miałem pojęcia, że EBC było w ogóle produkowane w tym kraju, nie mówiąc już o tym, że jest tuż za rogiem. :cool:

Myślę, że wycieczka po fabryce byłaby doskonała. I myślę, że czytając ten wątek, jest kilku lokalnych ludzi, którzy są sceptycznie nastawieni do EBC, więc jestem pewien, że będą chcieli zobaczyć, co się dzieje.

Być może możesz dać nam znać kilka dogodnych terminów, a ja postaram się zebrać wojska na wizytę. :thumbup:

Pozdrawiam
Dave
(Właściciel serwisu)
 
#38 ·
Po przeczytaniu postów o awariach byłem zaniepokojony, ponieważ mam klocki hamulcowe EBC w przednich zaciskach.
Jak dotąd nie miałem z nimi żadnych problemów, ale fakt, że niektóre zawiodły, jest niepokojący.