Honda XRV Forum banner
17K views 16 replies 6 participants last post by  JerseyJimbo  
#1 ·
Witajcie panowie,

kupiłem starą 600 z dobrym silnikiem, 55000 mil na liczniku, naprawdę tanio z zamiarem zbudowania sobie motocykla rajdowego dla zabawy. Wszystko jest zużyte w motocyklu, więc szukam porad dotyczących ulepszenia lub wymiany widelca i tylnego amortyzatora. Wszelkie rady mile widziane.

Plan dla tego motocykla to przygotowanie go do przyszłorocznego rajdu off-road na dystansie 2000 km za granicą, szybki link poniżej dla pomysłu, jakie to będą drogi.

https://www.youtube.com/watch?v=9tifTRe2kbg

Dziękuję.

Val
 
#6 ·
Wymiana przedniego zawieszenia w moim Alp kosztowała około 350 funtów, co dało mi w pełni regulowany przedni widelec o skoku 300 mm.

Amortyzator tylny można ulepszyć już za 50 funtów.

Moim zdaniem zawieszenie to najlepszy ulepszenie dla każdego motocykla
Zgadza się, to najlepsza inwestycja. Trzeba mieć szczęście, żeby sprawdzać oferty.
 
#13 ·
W końcu zrobiłem pełny serwis motocykla, wymieniłem wszystkie linki, ponieważ linka sprzęgła była prawie zablokowana, nowe łożyska kół, świece zapłonowe, filtry, olej, klocki hamulcowe (wkrótce trzeba będzie również serwisować zaciski, ale nie ma wystarczająco dużo czasu przed imprezą Touratech w Walii), nowy łańcuch i zębatki z przodu, użyto -1 ząb, powinno być lepiej w terenie, zamontowano nowy wydech Leo Vice, pozostało tylko zrobić wspornik do mocowania puszki, brzmi niesamowicie, nie można przebić dźwięku V-twin. Znalazłem maleńkie pęknięcie na obudowie silnika po lewej stronie, było spawane wcześniej, ale niezbyt dobrze, na szczęście mam kolegę, profesjonalnego spawacza. Co myślisz o konfiguracji opon, użyłem przodu tkc 80 i tyłu mitas e09? Pozostało tylko ubezpieczyć i wybrać się na przejażdżkę. Po Walii zacznę planować, co zrobić z zawieszeniem, jeszcze nie zdecydowałem. O tak, zastanawiałem się nad centralną stopką, była zablokowana, kiedy kupiłem motocykl, mogłem ją opuścić tylko za pomocą młotka i wd40, wygląda na to, że ktoś w nią pukał, myślałem, że może powinienem ją odciąć, aby uzyskać trochę dodatkowego prześwitu, ale czasami jest przydatna, prawdopodobnie przy pewnym wysiłku mógłbym ją znowu poluzować. Co myślisz, czy powinienem ją zatrzymać?
 
#14 ·
Cześć Vilkatas,

Skąd wziąłeś przednią zębatkę -1 (14)? Czy możesz podać mi link? Ponieważ nie mogę żadnej znaleźć.

Jeśli chodzi o opony, przejechałem tylną Mitas e09 120/90 przez około 5000 km (3000 mil) i wygląda na to, że ma jeszcze max. 1000 km. Zrobione około 30% offroad.
Ale jest tak dobra, że już zamówiłem kolejną. Zamierzam wypróbować wersję Dakar i wybrać 130/80, może ta wytrzyma dłużej.

Jeśli chodzi o zawieszenie, również nie jestem zdecydowany, co zrobić. Wydaje się, że prostszą opcją byłaby zamiana RD03 (AT650). Przednie widelce, potrójne, koło i hamulec oraz tylny wahacz i amortyzator. Początkowo chciałem iść z przednim końcem XR, ale to wymaga zabawy ze sprężynami i tym podobnym, aby dostosować się do wagi TA.

A jeśli chodzi o centralną podstawkę, możesz ją zdjąć, aby uzyskać prześwit i poszukać czegoś takiego, aby ją zastąpić:
http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/86308-rd04-right-hand-stand.html
 
#15 ·
Oto link do mojego z 6 frezami, jeśli wpiszesz rok swojego motocykla w wyszukiwarkę, możesz również uzyskać zębatki z 13 frezami do modeli od roku 89+.

Honda XL 600 VH/VJ Transalp 87-88 Zębatka przednia mniej 1 ząb - JT (Sprawdź długość łańcucha) Części w Wemoto - Brytyjski numer 1 w sprzedaży internetowej części motocyklowych

Cóż, zobaczymy, jak to będzie z oponami, spróbuję używać motocykla bardziej do jazdy w terenie, ponieważ mam BMW F800GS do codziennego użytku na drodze (za drogie, żeby upuścić, już próbowałem :()

jamie92 powiedział, że posortował wszystkie przednie KTM dość tanio, więc zacznę obserwować hamulce, może będę miał szczęście i z tyłu użył wahacza i amortyzatora AT.

Cóż, na razie spróbuję odciąć centralną podpórkę, może nawet wykonać coś lżejszego, zajmującego mniej miejsca.
 
#17 ·
Popołudnie.

Ulepszyłem zawieszenie w moim '99 transalp, progresywne sprężyny Hagon za 100 funtów, olej o większej wadze i nowe tuleje podnoszące. Tylny amortyzator został wysłany do firmy w celu remontu i kosztował nieco ponad 150 funtów. Rower czuje się jak nowy! Regularnie wozi mnie (17 st) i żonę (9 st) oraz tydzień+ bagażu w 3 skrzyniach givi.
Całkowity koszt pracy wyniósł około 450 funtów, ale było warto!! :thumbup: